وبلاگ

بهترین‌های مارکز به چاپ هفتم رسید

نگاه: مجموعه داستان پرفروش «بهترین داستان‌های کوتاه گابریل گارسیا مارکز» به انتخاب و ترجمه‌ی «احمد گلشیری» برای هفتمین‌بار به تجدید چاپ رسید و میهمان ویترین کتاب‌فروشی‌ها شد.

«احمد گلشیری» مترجم با سابقه در این مجموعه بیش از 27 داستان از بهترین‌های گابریل گارسیا مارکز کلمبیایی را ترجمه کرده است، داستان‌های کوتاهی که هر کدام در شناخت دنیای این نویسنده نقش به‌سزایی داشته‌اند.

احمد گلشیری در مقدمه‌ی مفصلی که برای این مجموعه نوشته است فضایی را ترسیم می‌کند که دنیای داستانی مارکز را برای خواننده موشکافی و تحلیل کرده است، او در این مقدمه می‌نویسد:« مارکز در آثار خود واقعیت و خیال‌پردازی را در هم می‌تند و با این همه خود را رئالیست می‌خواند. اما واقعیت در نظر گارسیا مارکز تنها زندگی واقعی روزانه را شامل نمی‌شود، بلکه اسطوره‌ها، عقاید و افسانه های مردم را نیز در برمی‌گیرد. او کشف کرده است که واقعیت، در حقیقت، نسخه برداری از تخیل و رویاست و دقیق تر گفته شود واقعیت از تخیل و رویا برمی‌خیزد.»

در این مجموعه داستان‌هایی همچون بعد ازظهر باشکوه بالتاسار، کسی به سرهنگ نامه نمی‌نویسد، ارواح ماه اوت، رویاهایم را می‌فروشم، زیبای خفته و هواپیما، زیباترین غریق جهان و پیرمرد فرتوت با بال های عظیم و…. آمده است. این مجموعه 535 صفحه‌یی در واقع یکی از کامل ترین مجموعه داستان‌هایی است که از مارکز در ایران منتشر شده است.

انتشارات نگاه  پیش‌تر آثاری همچون «پرندگان مرده و پانزده داستان دیگر»، «ساعت شوم»، «ازعشق وشیاطین دیگر» را از گابریل گارسیا مارکز برنده نوبل ادبیات به چاپ رسانده است .

نوشتن دیدگاه