وبلاگ

مجموعه آثار سیمین بهبهانی؛ سه کتاب درون یک قاب

نگاه: «مجموعه آثار سیمین بهبهانی» شامل سه کتاب «یاد بعضی نفرات»، «مجموعه داستان ها و یادنوشته ها» و «مجموعه اشعار سیمین بهبهانی» درون یک قاب چندی پیش از سوی انتشارات نگاه منتشر شد.

«یاد بعضی نفرات» کتابی است 824 صفحه ای که با قیمت 27500 تومان از سوی انتشارات نگاه به چاپ رسیده. سیمین بهبهانی در ابتدای این مجموعه با لحنی شاعرانه به برخی خرده‌ها در باب شعر خود پاسخ می‌گوید و طی آن، به این موضوعات اشاره می‌کند : زمان و شعر، انسجام در شعر امروز و شعر سنتی، ارزش طنین واژه‌ها، ارزش تشکل واژه‌ها، زبان شاعر، تصویر، شعر کم تصویر و تصویر کنایی .وی سپس با عنوان ((یاد بعضی نفرات)) گوشه‌هایی از زندگی، احوال و آثار برخی شعرا و نویسندگان معاصر را ـ بعضا در قالب خاطرات و دریافت‌های شاعرانه ـ به دست می‌دهد.

«داستان ها و یادنوشته ها» با 567 صفحه و بهای 22000 تومان، سفر خاطره انگیزی است از کوچه پسکوچه های شعر و خاطره، جوانی و تحصیل، آشنایی ها و دلبستگی ها، دل بریدن ها و تن به تقدیر سپردن ها، روابط و علایق عاطفی تا طرح دیدگاه های شاعرانه و داستان واره ها و خاطرات. تصویری زنده و جاندار از زنی که همه ی عمر پایبند باورها و دلبستگی های خویش مانده است. این اثر از ورای روزها، ماه ها و سال ها ما را به دورترین زوایای جریان های ادبی معاصر می کشاند، در پایان چیزی نمی ماند جز احترام قلبی به زنی قامت افراشته که پرچمدار هویت زن ادیب امروز است.

«مجموعه اشعار سیمین بهبهانی» که اخیرا به چاپ ششم رسیده، مجموعه ای است کامل از 8 دفتر شعری این شاعر غزلسرا که با 1198 صفحه و قیمت 54000 تومان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. در انتهای این کتاب نیز نمایه، افاعیل اوزان تازه و گاه شمار آمده است.

این سه کتاب به صورت مجموعه ای کامل از آثار سیمین بهبهانی، درون یک قاب با بهای 115000 تومان چندی پیش راهی کتابفروشی ها شده است.

نوشتن دیدگاه