وبلاگ

کتاب های هشت گانه شاملو در قطع جدید

نگاه: دنیای امروز  دنیای متنوع و گونه گونی است. آدمی دوست دارد در رویایی با اشیا هر بار با شکل و شمایل تازه ای روبرو شود. این تازگی سبب ایجاد میل و اشتیاق برای به دست آوردن می شود. بر مبنای چنین دیدگاهی ناشران نیز هر از گاهی می کوشند تا کتاب ها را در قطع های مختلف و صفحه بندی تازه  منتشر کنند تا با این آشنایی زدایی  کتاب ها با اقبال عمومی بیشتری مواجه شود.
انتشارات نگاه  با 40 سال تجربه در زمینه چاپ و نشر کتاب و انتشار دهها و صدها کتاب از نویسندگان و شاعران و مترجمان بنام  ایران، نامی قابل اعتنا در صنعت نشر ایران است. این ناشر در اقدامی تازه هشت کتاب شعر احمد شاملو را که حق انحصاری انتشار آنها را در اختیار دارد در قطع جیبی و با طراحی جلد جدید چاپ و منتشر کرده است. البته این کتاب ها را سالها قبل در قطع دیگر منتشر کرده بود اما  قطع جیبی برای اولین بار از سوی انتشارات نگاه منتشر شده است.
کتاب های هشت گانه شعر احمد شاملو شامل دفتر های مدایح بی صله، ققنوس در باران، در آستانه، مرثیه های خاک، لحظه ها و همیشه، آیدا در آینه و ابراهیم در آتش است. بر روز جلد کتاب تصویر کوچکی از احمد شاملو هم آمده است.
کتاب های شعر احمد شاملو که در قطع جیبی برای اولین بار از سوی انتشارات نگاه  با کاغذ کاهی منتشر شده است دارای چند ویژگی است:
قابل استفاده دراتومبیل، سفر، اتوبوس و … به دلیل قطع کوچک
ارزان بودن  قیمت کتاب ها به دلیل نوع کاغذ و حجم کم
زیبایی و آراستگی  و صفحه آرایی چشم نواز کتاب
امیدواریم شیوه های تازه ناشران بتواند در نوع خود گامی کوچک در تشویق مردم به کتاب و کتاب خوانی باشد. در روزگاری که تیراژ  کتاب به 400 تا 500 نسخه رسیده است باید همه راه های آشتی را تجربه کنیم.

نوشتن دیدگاه