وبلاگ

چاپ سوم «بیان اندیشه در موسیقی» منتشر شد

نگاه: سیدنی والتر فینکلشتاین، متولد بروکلین، نیویورک، در 4 ژوییه 1909، تحصیلات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به ترتیب در سال های 1929 و 1932 در دانشگاه کلمبیا به پایان رساند و پس از آن در مقام یک منتقد پرآوازه در گستره موسیقی، ادبیات و هنر به میدان آمد. در سال 1955 دومین درجه کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه نیویورک دریافت کرد.

در دهه 1930 برای نشریه Brooklyn Daily Eagle بررسی و نقد کتاب های مرتبط با موسیقی، ادبیات و هنر را آغاز کرد و در اداره پست نیز به خدمت پرداخت. در دهه 1940 به کارکنان بخش موسیقی در روزنامه Herald Tribune پیوست و برای چند نشریه ی دیگر نیز مقالات انتقادی در بررسی آثار موسیقیایی می نوشت.

او که از معتقدان به رئالیسم اجتماعی آن روزگار و دارای گرایش سیاسی چپ بود کتاب های بسیار در زمینه هنرها، ادبیات، فرهنگ و موسیقی نوشت. «بیان اندیشه در موسیقی» نیز یکی از همین آثار است. ترجمه فارسی این کتاب توسط محمدتقی فرامرزی، از آخرین متن ویراسته و بازنگری شده ی آن انجام شده است.

نوشته ها و نقدهای فینکلشتاین در زمینه ی موسیقی، هنر و ادبیات، طیفی بسیار گسترده تشکیل می داد و موضوعاتی چون موسیقی جاز، موسیقی کلاسیک، نقد موسیقی، زیبایی شناسی، نقد ادبی، زندگی و آثار هنرمندان برگزیده، رئالیسم در هنر و ادبیات و نقش آن در مطالعات فرهنگی را در بر می گرفت بیان اندیشه در موسیقی

.

فینکلشتاین در زوز 14 ژانویه 1974 در نیویورک چشم از جهان فروبست.

نوشتن دیدگاه