وبلاگ

کارنامه دولت آبادی بر این سرای سپنج

نگاه: نام بلند محمود دولت آبادی نویسنده بزرگ ایرانی با رمان حجیم کلیدر گره خورده است. رمان کلیدر این نویسنده صاحب سبک ایرانی بعد از رمان «در جست وجوی زمان از دست رفته» «مارسل پروست» به عنوان دومین رمان بلند جهان دست یافته است. اما دولت آبادی پیش از آن که رمان کلیدر و یا حتی جای خالی سلوچ را بنویسد، داستان های کوتاه و بلند زیادی نوشته بود که طی سالیان مختلف در دسترس علاقه مندان داستان قرار گرفته است.

این داستان ها که شامل ده مجموعه ی مستقل می باشند، به تازگی برای دومین بار با طرح جلد جدید و صفحه آرایی و کاغذی متفاوت از سوی انتشارات نگاه وارد بازار کتاب شده اند. انتشار ده داستان بلند به صورت همزمان که روی هر جلد کتاب عکس تازه ای از محمود دولت آبادی آمده است حال و هوای تازه ای  به خواننده می دهد که حتی اگر این داستان ها را سالها قبل خوانده است بار دیگر با شور و شوق، دوباره یا چند باره بخواند. نام های ده گانه این داستان های بلند که در قالب مجموعه‌ی «کارنامه‌ی سپنج» منتشر شده اند عبارتند از: سفر، دیدار بلوچ، باشبیرو، گاوار‌بان، گلدسته و سایه‌ها، از خم چمبر، بیابانی و هجرت، عقیل عقیل، آوسنه بابا سبحان و ادبار و آینه.

کارنامه ی سپنج  مجموعه ی ده داستان بلند محمود دولت آبادی است که در فاصله 15 ساله ی دهه چهل تا نیمه اول دهه پنجاه نوشته شده است. درواقع این مجموعه دربرگیرنده‌ی آثاری است که دوره‌ی اولیه‌ی فعالیت‌ ادبی این نویسنده و سپس رشد و تکوین آثار او را تا سال 1355 را شامل می‌شود.

قیمت این کتاب ها  از 3500 تومان تا 6500 تومان متغیر است و کسانی که از سایت فروشگاه اینترنتی انتشارات نگاه این کتاب ها را خریداری کنند از تخفیف 15 درصدی برخوردار می شوند.

نوشتن دیدگاه