وبلاگ

شاعر تنهایی و انزوا

نگاه : علی اکبر گودرزی طائمه شاعر تنهایی و انزوا است و با تنهایی و انزوایش با جهان رازها دارد . نشانه هایی از این رازهای مگوی تنهایی  را هر از گاهی در زبان اشارات و عبارات شاعرانه منتشر می کند تا خواننده را در لذت آفرینشی هنرمندانه سهیم کند .
طائمه  شاعر است اما نه اهل جنجال است نه ادعایی در شاعری دارد نه اهل گفتگوی سفارشی است نه اهل نقد های دوستانه . او فقط و فقط به شعر می اندیشد . برای همین حتی در فضای مجازی هم نمی توان یک عکس از او یافت. مردی که از کودکی  شعر را زمزمه کرد و در  نوجوانی شعر بر زبان او جاری شد اما هرگز فریفته بازی های شاعر نماهای بازاری نشد تا برای شعر خود خریداری پیدا کند  .
او در شعر هایش به مهربانی و صمیمت هستی را در آغوش گرفت و زمزمه هایش را باصدای بلندتری در دو دهه اخیر در قالب کتاب های شعر منتشر کرد .
از گودرزی طائمه تاکنون مجموعه شعر هایی چون ” قلب های کوچک شهر بزرگ ” ، “حکایت پنهان ماه ” ، ” من اما هیچکس ” ،” از اینجا غروب جهان نمایان است ” و… منتشر شده است . اما  ” دریا نام دیگر من است ” آخرین مجموعه شعری است که از علی اکبر گودرزی طائمه ملایری از سوی انتشارات نگاه منتشر شده است .
شاعر در این مجموعه  با نگاهی غمگین و اندوهناک با جان جهان  گفت و گو می کند  و به هستی و اجزای پیرامونی او می نگرد . او راز ماندگاری  مرگ را  در کهکشان ها دنبال می کند . شعر طائمه  شعری سرشار از بودن و نمودن است . او  به انسان و جهان او زیبا نگاه می کند . نگاهی که زاییده ذهن خلاق و آفرینشگر اوست .
این روزها خیلی ها از گودرزی طائمه  مشهورترند اما اثبات این که از او شاعرتر باشند بسی دشوار است . او در مقایسه با شاعران همنسل خویش یک سر و گردن بزرگتر است اما چون اهل هیاهو و رسانه نیست کسی این بزرگی را نمی بیند .

نوشتن دیدگاه