وبلاگ

معرفی کتاب “آنچه در اتاق اتفاق افتاد”

سایت موسسه گسترش فرهنگ و مطالعات در مطلبی به معرفی کتاب «آنچه در اتاق اتفاق افتاد» نوشته جان بولتون پرداخته است که در ادامه می خوانید

آنچه در اتاق اتفاق افتاد/ جان بولتون و خاطرات کاخ سفید

کتاب «آنچه در اتاق اتفاق افتاد» نوشته‌ی جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، است و خاطرات او در کاخ سفید را در بر می‌گیرد. این اثر به همت انتشارات نگاه به چاپ رسیده است. جان بولتون در سِمت نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ خدمت کرده است. بولتون سال‌های بسیاری در استخدام دولت بوده و جایگاه‌های عالی‌رتبه‌ای نیز در دولت‌های رونالد ریگان، جورج اچ دبلیو بوش و جورج دبلیو بوش داشته است. او همچنین وکیل است و در واشینگتن دی سی، از سال ۱۹۷۴ تا ۲۰۱۸، به جز زمانی که در خدمت دولت بود، به‌طور خصوصی فعالیت داشت. بولتون در سال ۱۹۴۸ در بالتیمور متولد شد. او با مدرک کارشناسی از دانشگاه ییل فارغ‌التحصیل شد و دکترای حقوق را از دانشکده حقوق ییل دریافت کرد و اولین کتابی که نوشت «تسلیم یک گزینه نیست» نام داشت. او در حال حاضر در شهر بتزاد مریلند زندگی می‌کند.

بولتون در «آنچه در اتاق اتفاق افتاد»، خاطرات خود را از مناسبات کاخ سفید، با قلمی خواندنی شرح می‌دهد. او می‌گوید: «نمی‌توانم نظریه جامعی از دگرگونی و تغییر شکل دولت ترامپ ارائه دهم؛ زیرا ناممکن است. بااین‌حال، فهم عرفی واشینگتن از مسیر ترامپ اشتباه است. مردم عادی فکر می‌کنند ترامپ همیشه آدم عجیب و غریبی است. او در پانزده ماه اول ریاست جمهوری‌اش همیشه مردد، بی‌ثبات و تحت تأثیر محور بزرگان بود و در تصمیماتش تعلل می‌کرد. بااین‌حال، با گذر زمان ترامپ اعتمادبه‌نفس بیشتری یافت، از محور بزرگان جدا شد، همه‌چیز از هم پاشید و دور و بر ترامپ فقط بله قربان‌گوها ماندند.»

موسسه انتشارات نگاه

موسسه انتشارات نگاه

نوشتن دیدگاه