وبلاگ

چاپ دوم نبرد من

نگاه : «نبرد من» تنها کتابی، که انتشار آن در آلمان ممنوع است .

«نبرد من» تنها کتابی است که انتشار آن در آلمان ممنوع است .   هیتلر  در این اثر دیدگاههای خود را تئوریزه کرده، اثری که مبنای برپایی حزب ناسیونالیسم (نازی) شد  و جهان را درگیر مصیبتی همه گیر کرد.
کتاب «نبرد من» مانیفست اندیشه‌های تمامیت خواهانه‌ی هیتلر است. اما چرا این سرجوخه سابق ارتش آلمان که اندکی ذوق نقاشی هم داشت به چنین افکاری ره جست، تردید نیست دو اندیشه در ذهن هیتلر غلیان داشت، یکی فقر عمومی و بحران اقتصادی فراگیر آلمان پس از جنگ جهانی اول که کشور را به ورطه نیستی کشانده بود و دو روش دلال گونه و بهره وری یهودیان آلمانی از وضعیت بحران زده‌ی کشور.
هیتلرکه خود را یک وطن‌پرست افراطی می شناخت آرزوی حل مشکلات آلمان را در تخیل خود داشت، اما راه این رستگاری از منظر او گسترش سرزمین براساس افزایش جمعیت نژاد برتر ژرمن  و سرکوب یهودیان به عنوان عامل اصلی بحران فراگیر اقتصادی بود . عواملی که اورا به تدوین دیگاههایش در کتاب «نبرد من» کرد.
اوتوانست با استفاد از شیوه‌ی هیجانی‌ سخنوری‌اش کم‌کم هوادارانی بیابد و بالاخره با تاسیس حزب ناسیونالیست (نازی) راه برای قدرت گرفتن‌اش هموار شد. او فرصت یافت تا اندیشه‌های خود را شکل عملی بخشد  وحاصلش راه افتادن کوره‌های آدم سوزی  و ویرانی بخش بزرگی از جهان متمدن و کشتار و دربدری ملیونها نفرشد.
کتاب «نبرد من» در نگاه به چاپ دوم رسیده است و برای اولین بار متن کامل اثر با ترجمه‌ای روان در 663 صفحه با بهای 450000 ریال منتشر شده است .

2 دیدگاه در مورد “چاپ دوم نبرد من

نوشتن دیدگاه