وبلاگ

مجموعه آثار شاملو در قالب جدید

نگاه: «مجموعه آثار احمد شاملو» در سه دفتر پیش از این از سوی انتشارات نگاه منتشر شده بود. اینک این سه کتاب با ظاهری شکیل درون یک قاب وارد بازار کتاب شده است.

دفتر یکم شامل شعرها در 1118 صفحه، دربرگیرنده ی 17 مجموعه با عناوین آهن ها و احساس، 23، قطعنامه، هوای تازه، باغ آیینه، لحظه ها وهمیشه، آیدا درآیینه، آیدا درخت و خنجر و خاطره، ققنوس در باران، مرثیه های خاک، شکفتن در مه، ابراهیم در آتش، دشنه در دیس، ترانه های کوچک غربت، مدایح بی صله، درآستانه و حدیث بی قراری ماهان است.

دفتر دوم تحت عنوان همچون کوچه ایی بی انتها، در 618 صفحه، گزینه ئی از اشعار شاعران بزرگ جهان همراه با بازنگری کامل و افزوده های تازه مترجم است.

دفتر سوم ترجمه ی قصه و داستان های کوتاه با آخرین بازبینی مترجم است. آنچه در این مجموعه ی 747 صفحه ای آمده، قطعات پراکنده ایی ست که شاملوی بزرگ در طول سالیان دراز و در فرصت های مختلف به فارسی برگردانده است.

احمد شاملو متولد ۲۱ آذر ۱۳۰۴ و درگذشته ی ۲ مرداد ۱۳۷۹، شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ‌نویس ایرانی و از بنیان‌گذاران و دبیران کانون نویسندگان ایران بود.

شهرت اصلی شاملو به خاطر نوآوری در شعر معاصر فارسی و سرودن گونه‌ای شعر است که با نام شعر سپید یا شعر شاملویی یا شعر منثور شناخته می‌شود. شاملو علاوه بر شعر، فعالیت‌هایی مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه‌هایی شناخته‌شده دارد. مجموعه کتاب کوچه او بزرگ‌ترین اثر پژوهشی در باب فرهنگ عامه مردم ایران می‌باشد. آثار وی به زبان‌های سوئدی، انگلیسی، ژاپنی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، روسی، ارمنی، هلندی، رومانیایی، فنلاندی، کردی و ترکی ترجمه شده‌اند.

ضمن اینکه اعلام می داریم انتشارات نگاه امیدوار است به زودی اثری منتشر نشده از شاملو را به چاپ رسانده و در اختیار علاقمندان قرار دهد.

«مجموعه آثار احمد شاملو» به قیمت 107000 تومان از سوی انتشارات نگاه عرضه شده است.

یک دیدگاه در مورد “مجموعه آثار شاملو در قالب جدید

نوشتن دیدگاه