بعد از زلزله – چشم و چراغ 33

هاروکی موراکامی

ترجمه علی حاجی قاسم

چشم و چراغ 33

هاروکی موراکامی در «بعد از زلزله» که در سال دو هزار منتشر شد از زلزله بزرگ سال 1995 در ژاپن تاثیر گرفت. این مجموعه داستان،‌ شامل داستان های «بشقاب پرنده در کوشیرو»، «منظره‌ای با اتوی چدنی»، «تایلند»، «قورباغه عظیم توکیو را نجات می‌دهد» و «شیرینی عسلی» است.

موراکامی در این مجموعه داستان به تشریح خشونت پنهان در لایه‌های زیرین جامعهٔ مدرن ژاپن می‌پردازد. «وضعیت اقتصادی در اوج شکوفایی بود و مردم آنقدر پول داشتند که نمی‌دانستند با آنچه کار کنند. در همین حال بود که زلزله اتفاق افتاد. برای شخصیت‌های «بعد از زلزله»، زلزلهٔ کوبه بازتاب گذشتهٔ فراموش‌شده‌ای است که پیش‌تر از این‌ها به خاکش سپرده بودند. ساتسوکی سی سال از عمر خود را با نفرت از یک مرد سپری کرده است: عاشقی که شانس او را برای بچه داشتن از بین برده. آیا حس انتقام‌جویی او باعث وقوع زلزله شده بود؟ پدر و مادر عجیب و غریب جان‌پِی، در کوبه زندگی می‌کنند. آیا او می‌تواند خود را به آن‌ها برساند؟ میاکه خانوادهٔ خود را در کوبه ترک کرده است تا در جایی فرسنگ‌ها دورتر، نیمه‌شب‌ها در کنار ساحل، آتش‌بازی راه بیندازد. سالایِ چهار ساله هر شب در کابوس‌های خود مردِ زلزله را می‌بیند که می‌خواهد او را در جعبه‌ای کوچک محبوس کند. کاتاگیری وقتی به خانه برمی‌گردد، در آپارتمان خود با ابَر قورباغه‌ای روبرو می‌شود که مأموریت دارد توکیو را از شرّ کِرم بزرگی که زمین را سوراخ‌سوراخ می‌کند، نجات دهد. ابَرقورباغه می‌گوید: «وقتی آن کِرم عصبانی می‌شود، زلزله‌ای اتفاق می‌افتد؛ و الآن او خیلی‌خیلی عصبانی است.» یکی از ویژگی‌های اصلی این مجموعه داستان این است که یک سری نکات و رمز، این داستان‌ها را به هم پیوند می‌دهد. در واقع برخی منتقدان آمریکایی براین باورند که بعد زلزله مجموعه داستان نیست، بلکه یک رمان است.

75,000 تومان

ناموجود

جزئیات کتاب

وزن 135 گرم
ابعاد 21 × 14 سانتیمتر
پدیدآورندگان

علی حاجی قاسم, هاروکی موراکامی

نوع جلد

شومیز

SKU

940380

شابک

978-964-351-705-2

نوبت چاپ

ششم

قطع

رقعی

تعداد صفحه

128

سال چاپ

1399

موضوع

داستان خارجی

تعداد مجلد

یک

وزن

135

جنس کاغذ

بالک (سبک)

گزیده ای از کتاب بعد از زلزله

او پنج روز متوالي جلوي تلويزيون نشست و به بانك‌ها و بيمارستان‌هاي مخروبه خيره شد. فروشگاه‌ها در آتش مي‌سوختند و چندين خط راه‌آهن و بزرگراه‌ها خسارت ديدند. اما هرگز كلمه‌اي بر زبان نياورد و در كوسن مبل فرو رفت.

در آغاز کتاب بعد از زلزله می خوانیم

بشقاب پرنده در کوشیرو 5

منظره‌ای با اتوی چُدنی. 27

تایلند. 49

قورباغه‌ی عظیم توکیو را نجات می‌دهد. 71

شیرینی عسلی. 95

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بعد از زلزله – چشم و چراغ 33”