وبلاگ

بهار و امید

نگاه: بهارامسال خوش آغاز شد . در خنکای دل انگیز فررودین ، شهر رها از دود و ماشین وهیاهوی آمد و شد، آرامش گرفت و باران، غبارو دود از چهره ی شهر شست .

توافق هسته ای نیز امید و آرامش را به جامعه ارمغان کرد و خوش بینی، برای اینکه، چشم انداز آینده فرهنگ و نشرحداقل روشن ترازسال و ماههای پیش باشد.

در برابرناشران حالا نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قراردارد و شیرینی به وسعت همه ی ناشران کشورکه به گواهی همگان پراستقبال ترین نمایشگاه در ایران است .

روزهای خوبی است .حضورمیلیونی جوانان و پیران و کودکان به نظاره و تورق و خرید کتاب .

نمایشگاه توشه ای هم فراهم می آورد تا ناشران تاحدی به بحران فصل غلبه کنند ،برحسب سنتی دیرپای، بهارو تابستان فصول افت فروش کتاب است .

امتحانات، پایان فصل مدارس و دانشگاهها، کنکوروبعد هم سفرهای تابستانی آن اندک هزینه ی خرید اقلام فرهنگی را هم ازسفره ی خانواده ها برمی گیردو ناشران باید از تولید خود بکاهند تا کژی طاقت سوز تابستان را پشت سرنهند ودر باد خیز پاییز رونق را به سفره ی خود تجربه کنند .

برای نمایشگاه و مهیا سازی کتابهای جدید، یا باز چاپ آثارپرفروش، روزهای پرکاری را برای ناشرجماعت پدید می آورد .
پس از تعطیلات طولانی نوروزی جنب وجوش به دفاتر نشربرمی گردد.

کتابهای بازبینی شده راهی چاپخانه می شوند، تا هر کس به فراخورتوانش دستی پربرای حضورپویاتردر نمایشگاه داشته باشد .

ما هم در، موسسه‌ی انتشارات نگاه، درتکاپوی کارخودیم، سا ل 1393را فعال، پویا و با عرضه داشت کتابهای بسیارپشت سرنهادیم .کوشیدیم تا به استانداردهای مطلوب‌تری برسیم و کیفیت تولید را بهبود بخشیم .این روند ادامه خواهد داشت .

شیوه تولید درنگاه، البته مقطعی  ومناسبتی نیست. به مناسبت نمایشگاه، تغییری درروند تولیدما پدید نمی آید، اما امسال به علت صدورمجوزکتابهای بسیار، کاربیشتری دردست تولید داریم .

برخی از این آثارسالها درانتظار رخ گشودن بوده اند و حالا دردوران امید و تدبیراز پس دیواربلاتکلیفی به درآمده تا به علاقمندان فرهنگ هبه شوند.

ازاین میان آثاری همانند جلد چهارم مجموعه آثاراحمد شاملوکه دربرگیرند‌‌‌‌‌ه‌ی آثارنمایشی ترجمه است .

جلد دوم اشعارزنده یاد سیمین بهبهانی که یادش خوش باد، فیلم نامه‌ی میراث، اثری منتشرنشده از احمد شاملو، بخشی ازآثاری هستند که درهمین فروردین ماه به ویترین کتابفروشی‌ها می‌آیند .

در یادداشتهای دیگربازهم ازآثاردردست تولید بیشترباشما حرف خواهیم زد.فقط این وعده را می دهیم که مجموعه ای قابل توجه از ادبیات داستانی (ایران وسایرکشورها) دردست چاپ هستند که به تدریج تا نمایشگاه بین المللی کتاب منتشرمی شوند.

امیدواریم سال 1394سال بهفروزی، امید و گشایش درتمام امورملت بزرگ ایران و سالی کم دغدغه برای اهل فرهنگ باشد.

نوشتن دیدگاه