وبلاگ

رنجِ جائولی خونگ منتشر شد

“رنج” مجموعه شعری از جائولی خونگ،شاعر شهیر چینی است که انتشارات نگاه برای علاقه مندان به شعر منتشر کرده است.
جائو لی خونگ یکی از شاعران و نثر نویسان مشهور چین است که در سال ۱۹۵۲ در شانگهای به دنیا آمده است. او سرایش شعر و نوشتن نثر را از سال ۱۹۷۰ آغاز کرد.در سال ۱۹۸۲ از دانشکده ی ادبیات دانشگاه تربیت معلم شرق چین فارغ التحصیل شد. وی در حال حاضر عضو شورای انجمن نویسندگان چین و نایب رئیس انجمن نویسندگان شانگهای است. او همچنین ناشر نشریه ی «ادبیات شانگهای » و سردبیر «شاعران شانگهای» است و استاد دانشگاه های تربیت معلم شرق چین و جیائو تونگ است. او آثار زیادی شامل مجموعه های شعر، مجموعه های نثر، مجموعه های ادبیات گزارشی و غیره را در بیش از هفتاد جلد به رشته ی تحریر درآورده است.

آثار او در چین بسیار تأثیرگذار بوده و تا کنون جوایز ادبی بسیاری دریافت کرده است. بسیاری از آثار او در کتاب های درسی ادبیات مقاطع ابتدایی و متوسطه و کتاب های ادبی دانشگاهی چاپ شده است. همچنین بسیاری از آثار او به زبان های انگلیسی، فرانسه، روسی، ژاپنی، کره ای، اوکراینی، بلغاری، صربستانی، مقدونی و غیره ترجمه و در کشورهای خارجی چاپ شده است. در سال ۲۰۱۳ گزیده ی اشعار وی جایزه ی شعر بین المللی صربستان ( جایزه ی کلید طلایی قلعه ی سِمِدرُو) را در این کشور کسب کرد و این مجموعه شعر به صورت دوزبانه ی صربستانی- چینی در صربستان به چاپ رسید.

https://negahpub.com/shop/poetry/persian-new-poetry/%d9%85%d8%ac%d9%85%d9%88%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%b4%d8%b9%d8%a7%d8%b1/%d9%85%d8%ac%d9%85%d9%88%d8%b9%d9%87-%d8%b4%d8%b9%d8%b1-%d8%b1%d9%86%d8%ac/

نوشتن دیدگاه