وبلاگ

منصور یاقوتی از حماسه بابک می گوید

خبرگزاری ایبنا مصاحبه ای با منصور یاقوتی نویسنده کتاب “حماسه بابک خرمدین” انجام داده است که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید:

منصور یاقوتی از حماسه بابک می گوید

این نویسنده درباره کتاب‌ جدیدش به ایسنا گفت: به تازگی یک رمان ۸۸۰ صفحه‌ای به اسم «حماسه بابک؛ اسطوره ایران‌زمین»  از من در نشر نگاه منتشر شده است. البته ناشر عنوان آن را به «حماسه بابک خرم‌دین» تغییر داده است. من  بر روی این رمان حدود پنج تا شش‌ سال کار کردم. رمان تاریخی – تخیلی است و حوادث داستان به اواخر قرن دوم هجری و اوایل قرن سوم هجری مربوط است، به همین دلیل به پژوهش بسیار در قرن دوم هجری یعنی ۱۲۰۰ سال پیش نیاز داشت.
او درباره این رمان اظهار کرد: بابک خرم‌ دین یکی از شخصیت‌های ملی ایران است، زمانی که اعراب سرزمین‌های مختلف از جمله  مصر، سوریه و ایران را اشغال کردند،  او در بخش آذربایجان (که امروزه به شمالی و جنوبی تقسیم شده است) پرچم مبارزه و مقاومت علیه کسانی که خاک ایران را اشغال کرده بودند، برافراشته بود و به مدت ۲۲ سال  رهبری مبارزه‌ای را به عهده گرفت که از کوه‌های قفقاز تا اصفهان  را دربر می‌گرفت،  در واقع مبارزه و مقاومت او طی سال‌ها در یک جغرافیای وسیع تداوم داشت.
یاقوتی خاطرنشان کرد: نوشتن رمان تاریخی و تخیلی نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان کار دشوار و سختی است.  کمتر نویسنده‌ای به این سمت حرکت کرده است. می‌توان گفت شمار رمان‌های تاریخی و تخیلی در سطح جهان، خیلی اندک است. یکی از این رمان‌ها «اسپارتاکوس» است که فیلمی از روی آن ساخته‌اند. در تاریخ معاصر نیز رمان «جنگ و صلح» تولستوی  است که به حمله ناپلئون به روسیه برمی‌گردد. اما مقطعی که من انتخاب کردم خیلی دور است و لازم بود تحقیقات دقیقی بر روی جغرافیا، زبان، طبیعت، لباس، جنگ‌ها و شیوه معیشت مردم صورت بگیرد.

موسسه انتشارات نگاه

منصور یاقوتی از حماسه بابک می گوید

موسسه انتشارات نگاه

 

https://negahpub.com/shop/fictions/%d8%ad%d9%85%d8%a7%d8%b3%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%da%a9-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%af%db%8c%d9%86/

 

نوشتن دیدگاه