وبلاگ

چکیده نظریات علمی الکسیس کارل: معرفی کتاب «راه و رسم زندگی»

سرویس فرهنگ و ادبیات سایت هنرآنلاین در یادداشتی به معرفی کتاب «راه و رسم زندگی» نوشته آلکسیس کارل پرداخته است که در ادامه می خوانیم:

 

چکیده نظریات علمی الکسیس کارل: معرفی کتاب «راه و رسم زندگی»

 

“سرپیچی از قوانین زندگی”، “پیروی از قوانین طبیعی لازم است”، “قوانین اصلی زندگی انسان”، “خوب و بد”، “مقررات راه و رسم زندگی”، “اجرای مقررات زندگی”، “تعلیم راه و رسم زندگی”، “تعلیم اصول زندگی” و “موفقیت زندگی” عناوین فصل‌های این کتاب هستند. مقدمه مترجم و مولف نیز ضیمه اثرست.

الکسیس کارل در پایان عمر، چکیده افکار، نظریات و عقاید علمی خود را در قالب کتاب “راه و رسم زندگی” مکتوب و منتشر کرد.

در فصل هفتم صفحه 197 کتاب می‌خوانیم: “عصری که در آن به سر می‌بریم، با شکست شگفت‌آور مدنیت مشخص است. ما نتوانسته‌ایم زندگی اجتماعی خود را خردمندانه رهبری کنیم و نمی‌دانیم که چگونه بر زندگی فردی خود حاکم باشیم. این ناتوانی از رهبری خود، مخصوص عصر ماست. انسان خردمند افسانه‌ای شده است. انسانی که حقوقش موضوع اعلامیه معروفی است، شاید چیزی جز یک مفهوم انتزاعی نیست که مولود افکار اجداد قرن هجدهم ماست. گویی کمتر افرادی وجود دارند که از آزادی بر وفق مصالح حقیقی خود استفاده می‌کنند”.

در پشت جلد کتاب “راه و رسم زندگی” آمده است: “امروز باید به بهترین وضع روانی و بدنی انسان متمدن توجه کرد؛ یعنی باید برای پرورش موجوداتی پرمایه‌تر از تمام آنچه تا امروز به روی زمین زیسته‌اند، دست به کار شد. این تصمیم ضروری است، زیرا فکر ما به‌نسبت پیچیدگی مسائلی که باید حل شود، بزرگ نشده است؛ برای همین ما در آستانه اضمحلالیم. اجتماع امروزی جز به ارزش‌های مادی توجه ندارد و مسائل اصلی انسانی را که در عین حال مادی و معنوی است، فراموش کرده و نه‌تنها برایمان خوشبختی به ارمغان نیاورده، بلکه خود را برای جلوگیری از فساد ما ناتوان نشان داده است. پیروزی بر سلامتی کافی نیست. در هر فرد باید به پرورش کامل خصایل ارثی و شخصیت او نیز توجه کرد، زیرا کیفیت زندگی به مراتب مهم‌تر از خود زندگی است”.

دکتر الکسیس کارل فیزیولوژیست و جراح و زیست‌شناس فرانسوی در 28 ژوئن 1873 در سن فواله لیون چشم به دنیا گشود و پس از پایان تحصیلات مقدماتی و دبیرستانی به دانشکده پزشکی لیون وارد شد و در سال 1900 به درجه دکترای طبی نائل آمد. او در سال 1912 به خاطر موفقیتی که در بخیه رگ و پیوند اعضا به دست آورد جایزه نوبل گرفت. او در 5 نوامبر سال 1944 در سن 71 سالگی در پاریس درگذشت.

کتاب “راه و رسم زندگی” نوشته الکسیس کارل با ترجمه پرویز دبیری در شمارگان 300 نسخه و با قیمت 37 هزار و پانصد تومان به تازگی از سوی انتشارات نگاه منتشر شده است.

 

 

https://negahpub.com/shop/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%88-%d8%b1%d8%b3%d9%85-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c/

 

موسسه انتشارات نگاه

 

سرویس فرهنگ و ادبیات سایت هنرآنلاین در یادداشتی به معرفی کتاب «راه و رسم زندگی» نوشته آلکسیس کارل پرداخته است که در ادامه می خوانیم:

نوشتن دیدگاه