وبلاگ

چاپ دوم «کودتا» منتشر شد

نگاه: «کودتا» آخرین کتاب یرواند آبراهامیان، پژوهشگر برجسته ی ایرانی تبار مقیم آمریکاست.

یرواند آبراهامیان در 1319 شمسی در تهران متولد شد؛ در ده سالگی راهی انگلستان شد و در آنجا به تحصیل پرداخت. در سال 1342 دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه آکسفورد به پایان آورد. ایشان سپس به آمریکا مهاجرت و در 1348 از دانشگاه کلمبیا دکترای خود را دریافت نمود.

آبراهامیان در دانشگاه های پرینسون و آکسفورد به تدریس تاریخ ایران پرداخت و همچنین در کالج باروک شهر نیویورک تاریخ جهان و خاورمیانه را درس گفت.

بسیاری از تاریخ پژوهان او را از برجسته ترین تاریخ نگاران معاصر می شناسند و فرد هالیدی در زمینه تاریخ احزاب سیاسی در ایران او را برترین محقق جهان می شناسد.

«کودتا» با ترجمه دکتر ناصر زرافشان در اردیبهشت ماه امسال از سوی انتشارات نگاه منتشر شد. کتاب با استقبال روبه رو شد و در مدت یک هفته به چاپ دوم رسید.

در این اثر نویسنده با بهره جویی از اسناد وزارت خارجه امریکا و انگلیس توانسته پرتوی نو بر کودتای 28 مرداد 1331 بیفکند و تحلیلی نوین از این حادثه تاریخی عرضه نماید.

آبراهامیان از زمره تاریخ پژوهانی است که با بررسی همه اسناد و مدارک، متنی تحلیلی از یک واقعه ارائه می دهد و این مهم در کتاب «کودتا» به روشنی دیده می شود.

انتظار می رود این کتاب با ترجمه ای روان و شیوا برای تاریخ پژوهان و دوستداران تاریخ معاصر ایران اثری بسیار جذاب و خواندنی باشد.

چاپ دوم «کودتا» در 312 صفحه و قطع وزیری، با بهای  15000 تومان هم اکنون در اختیار علاقمندان است و به زودی چاپ سوم آن نیز روانه بازار کتاب خواهد شد.

نوشتن دیدگاه